Autogiro
Använd dina inloggningsuppgifter för att logga in på https://nabo.se/. Det går även bra att ringa Nabo AB, telefon: 010-288 00 00.
Bankens pantnoteringar
Obs viktigt! När du tar lån på din lägenhet ska pantnoteringarna skickas direkt till vår postadress, se adress under fliken “Kontakt”. Det är viktigt att du informerar din bank om detta annars riskerar brevet att försvinna och ditt lån blir ogiltigt.
Månadsavgiften
Värme, vatten och bredbandsuppkoppling. Bruka varm- och kallvattnet sparsamt, det är en av fastighetsägares stora utgifter.
Förvaltning av ekonomi
Nabo AB, telefon: 010-288 00 00, sköter hela föreningens ekonomi.
Jag har inte fått min månadsavgift aviserad?
Kontakta förvaltaren Nabo AB, telefon: 010-288 00 00, för att erhålla nya avier.
Bodelning, överlåtelse, ändring av kontrakt
Kontakta förvaltare Nabo AB, tel: 010-288 00 00, som har jurister, mäklare m.m
Vad kan jag göra för att hjälpa föreningen och därmed mig själv att få en bra ekonomi?
- Betala din hyra eller avgift i tid.
- Var sparsam med kall- och varmvatten.
- Släck alltid efter dig i tvättstugan.
- Anmäl droppande kranar i din lägenhet eller fastigheten till förvaltaren.
- Duscha gärna med badrumsdörren öppen, det släpper ut fukten.
- Använd gärna torktumlaren än torkskåpet.
- Ta några spadtag med snöskyffeln på vintern.
- Släng inte skräp eller fimpar på föreningens mark och hjälp gärna till att hålla rent.
- Lämna inte diverse skräp i källargångar, trapphus eller vid molokerna.
- Installera diskmaskin och vattensnåla kranar i kök och badrum.
- Håll koll på ditt badrum, låt en kunnig besiktiga med jämna mellanrum. Vid skador, informera försäkringsbolag, förvaltaren och styrelsen.