Jag saknar bokningscylinder till tvättavlan?
Kontakta Larm och passer AB i Kärrtorps centrum för att erhålla en ny bokningscylinder mot avgift. Det är förbjudet att använda andra bokningscylindrar än de som erhålls av föreningen! Det är tillåtet att ha 2 bokningscylindrar.
Tvättmaskinen eller annan utrustning i tvättstugan är trasig?
Felanmäl till fastighetsskötaren. Kolla alltid filterna till torktumlaren, är de skadade på något sätt eller om det gått hål, anmäl till fastighetsskötaren så att han kan köpa nya. Det är viktigt att filterna är hela så att maskinen inte fylls med damm och går sönder. Föreningen använder sig av Hushållsservice för reparation av tvättstugans alla maskiner, du kan kontakta dem direkt för felanmälan efter godkännande av fastighetsskötare eller styrelsen (föreningen har kundnr där).
Det saknas utrustning i tvättstugan och hur städar jag efter mig?
Om det saknas trasor, skurmopp eller hink, kontakta fastighetsskötaren. Städa alltid efter varje tvättpass; det innebär att du torkar av alla maskiner, rengör luddfiltret i torktumlare och torkskåp, sopar golvet och slutligen skurar golvet innan du lämnar tvättstugan.
Torktumlaren stannar i tvättstugan? Torktumlaren behöver mycket luft, öppna gärna fönstret när den är igång (se till att stänga fönstret efter dig bara). Maskinen får fyllas till max hälften med tvätt, alt. kör programmet huvudkuddar, då stannar maskinen inte.
Hur låser jag tvättstugan när jag tvättar?
Genom att sätta din bokningscylinder över dörrens låscylinder. Lås alltid tvättstugan när du tvättar.